Leathery Goods for the Camera

Wednesday, April 23, 2014



1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6

Med min väldigt snara avresa till London, har jag börjat fundera lite över hur jag ska kunna gå runt med min kamera utan att se ut som en turist-kliché och ett potentiellt rånoffer (med min matchande Nikon väska och mitt Nikon kameraband). Så med hopp om att byta min image från "offer" till "världsvan resenär" bestämde jag mig för att klicka hem en läderartad väska och ett nytt kameraband. Frustrationen satte igång på riktigt när de enda kameraväskorna jag kunde hitta kostade skjortan, eller okej, omkring 3000-5000kr. Vilket för stunden är way out of my budget... Men för de som gillar det lite finare (och inte är i saving-mode) så rekommenderar jag märket ONA.

Back to the story, hoppet återkom när jag äntligen klickade på en länk som ledde mig till etsy.com. Hittade väskor där som kostar omkring 1000kr, inklusive frakt. Helt okej pris för handgjorda läderväskor om ni frågar mig. Favoriterna tog jag med i kollaget ovan.

Men, om detta inte är fynd nog, finns det även väldigt fina väskor där för ännu lägre priser (ca 135-400kr, exklusive frakt) gjorda av konstläder eller PU läder. Det gäller bara att skriva "camera bag" i sökrutan på etsy's hemsida för att få se utbudet, och se till att det är en pålitlig försäljare man köper ifrån innan man beställer.

Så om du, precis som jag, kämpar för att hitta en väldigt personlig och stilren kameraväska eller ett nytt kameraband, kan du nog hitta något fint på denna sidan. Klickar nog själv hem nr 1 och 6 i morgon!

No comments:

Post a Comment